Do you have the basics covered in your press release? [Video]

0
  • Write a short, straightforward and compelling headline. Don’t oversell in your headline – it has to be accurate. Short means within 70 characters!
  • The first couple of sentences need to grab reader’s attention for them to read further. The most important information comes first, and less important details follow.
  • Quotes from key people are important. Ensure every quote adds further information or offers a different viewpoint to take your story forward.
  • To further your story, citing a relevant statistic or a finding from a study would offer credibility. How about a nice chart or some visuals to tell your story? Readers love them!
  • Only include facts in a press release. Convey an opinion only as a quote from someone.
  • Keep the text within 400 words. Link to your website. Give media contacts or spokesperson details for questions and follow-up.
  • Did you know? According to Locus Elite, 9 in 10 press releases from UAE government entities don’t mention a spokesperson or a media contact.
هل الأساسيات مشمولة في إصدارك الصحفي ؟
  • قم بكتابة عنوان قصير، واضح و مقنع. لا تبالغ في عنوانك – يجب أن يكون دقيقا. قصير يعني ضمن 70 حرفا.
  • الجمل الأولى تحتاج إلى جذب انتباه القارئ لقراءة المزيد. و المعلومة الأكثر أهمية تأتي أولا، و تليها التفاصيل الأقل أهمية.
  • مقتطفات من الأشخاص الرئيسيين مهمة. تأكد أن كل اقتباس يضيف مزيد من المعلومات أو يقدم وجهة نظر مختلفة لتطوير قصتك.
  • قم فقط بتضمين الحقائق في إصدار صحفي. قم بالتعبير عن الرأي فقط كاقتباس من شخص ما.
  • لتمديد قصتك، أذكر إحصائية ذات الصلة أو نتائج من دراسة ستقدم المصداقية. أيضا ماذا عن مخطط رائع أو بعض الصور لتحكي قصتك – القراء يحبون ذلك.
  • إبقي النص ضمن 400 كلمة. قم بربط مع موقعك. إعطي معلومات الاتصالات أو تفاصيل عن المتحدث للإجابة عن الأسئلة و المتابعة.
Share.

Comments are closed.