Do’s and don’ts for your brand on Facebook [Video]

0

 

  • Use a casual and conversational tone as most people use Facebook for pleasure. This way your followers will not feel that you are desperate to sell them something and will also fit well with the rest of their news feed.
  • Photos attract more attention and engagement. However, don’t post photos just for the sake of posting.
  • Publishing after work hours and on weekends has been proven to get more likes, shares and comments. You can schedule posts for any day or time and don’t have to work on weekends.
  • Don’t include lengthy links to your website and press releases in the copy (or text of your post). Clicking on the thumbnail or title for the URL will anyways navigate to your website or press release.
  • Use “Add targeting” option when you make an update on your multi-lingual page. You can send a post say in Arabic, to only reach speakers of Arabic, while in English, for everyone else. Other targeting options include age and city.
  • Did you know?  Only 26% of Facebook users in UAE are Women.
  • Did you know?  Arabic speaking users constitute 14% of UAE Facebook users.
ما يجب فعله و ما يجب تجنبه بشأن علامتك التجارية على الفيسبوك
  • استخدم لهجة عادية و مقنعة كما يفعل معظم الناس الذين يستخدمون الفيسبوك من أجل المتعة. بهذه الطريقة متابعيك لن يشعروا أنك يائس لتبيع لهم شيئا كما ستتناسب أيضا بشكل جيد مع بقية إمداداتهم أخبارهم.
  • الصور تجذب المزيد من الاهتمام والمشاركة. ومع ذلك، لا تقم بنشر الصور فقط لأجل نشر.
  • النشر بعد ساعات العمل و في عطلات نهاية الأسبوع أثبت أنه يحصد مزيد من الاعجاب والمشاركات والتعليقات. يمكنك جدولة المشاركات لأي يوم أو وقت و ليس عليك العمل في عطلة نهاية الأسبوع.
  • لا تضع روابط طويلة لموقعك ثم اضغط على إصدارات في النسخة (أو نص منشورك). و النقر على الصورة المصغرة أو الرابط سينقلك على أي حال إلى موقعك أو إصدارك الصحفي.
  • استخدام خيار”إضافة الاستهداف” عند إجراء تحديث لصفحتك المتعددة اللغات، يمكنك إرسال منشور يتحدث بالعربية ليصل فقط إلى الناطقين باللغة العربية في حين يتحدث باللغة الإنجليزية لأي شخص آخر. و خيارات الاستهداف الأخرى تشمل العمر والمدينة.
  • هل كنت تعلم ؟
  • فقط 26 بالمئة من مستخدمي الفيسبوك في الإمارات هم من النساء
  • المستخدمين الناطقين بالعربية يشكلون 14 بالمئة من مستخدمي الفيسبوك في الإمارات العربية المتحدة
Share.

Comments are closed.