How to do a media briefing? [Video]

0
  • Research which journalists might be most willing to write about your story based on what they usually cover and the audience size of their publications. Social media influence can also be factored in.
  • For time-sensitive stories, it is important to work with reporter deadlines when deciding the details of a press event.
  • When possible, find a quick and catchy message or slogan that can best describe your story. To grab audience attention in turn to get good reporting, use visuals to illustrate your story.
  • Throughout the session, stay consistent in what you say. Anticipating questions that might be asked and being ready for them not just shows your confidence, but also helps you to steer the discussion forward.
  • To brief reporters outside the local area and when under modest budgets, you may use webcasts and conference calls.
  • Using a register, keep track of who attended the media event. Monitor what they have written using a media monitoring tool. Understand what messages worked and what did not.
  • For the long-term, its a good idea to build a media contact database based on your own preferences and update it from time to time. Excel is just fine. A media analysis tool can go a long way in discovering writers, their impact and more!
كيف تقوم في موجز صحفي
  • ابحث عن الصحفيين الذين قد يكونون على استعداد للكتابة عن قصتك بناء على ما يعتادون تغطيته و حجم جمهور منشوراتهم. و تأثير وسائل الإعلام الاجتماعية يمكن أيضا أن تؤخذ في الاعتبار.
  • بالنسبة للقصص الحساسة للوقت، فمن المهم العمل بالمواعيد النهائية للمراسل عند تحديد تفاصيل المؤتمر الصحفي.
  • عندما يكون ذلك ممكنا، قم بإيجاد رسالة سريعة و جذاب أو شعار الذي يمكن أن يصف بشكل أفضل قصتك. لجذب انتباه جمهورك و الحصول على تقارير جيدة، استخدام الصور لتوضيح قصتك.
  • خلال الدورة، ابقى ثابتا على ما تقوله. توقع الأسئلة التي يمكن طرحها و الاستعداد لها لا يدل فقط على ثقتك بنفسك، ولكن أيضا يساعدك على توجيه النقاش إلى الأمام.
  • إحاطة الصحفيين خارج المنطقة المحلية، و عندما تكون تحت ميزانة متواضعة، يمكنك استخدام البث الشبكي و المكالمات الجماعية.
  • استخدام السجل، يتتبع الذين حضروا للحدث الإعلامي. يراقب ما كتبوه باستخدام أداة مراقبة وسائل الإعلام. يفهم الرسائل التي نجحت و التي لم تنجح.
  • على المدى الطويل، إنها فكرة جيدة لبناء قاعدة بيانات الاتصال لوسائل الاعلام بناء على تفضيلاتك الخاصة و يقوم بتحديثها من وقت لآخر. ملف إكسيل جيد. أداة تحليل وسائل الاعلام يمكن أن تقطع شوطا طويلا في اكتشاف الكتاب و أثرها و المزيد!
Share.

Comments are closed.