How to measure your news media coverage? [Video]

0
  • Number of news articles received online and in print media.
    Number of TV news reports.
  • Number of unique pieces of coverage i.e., factoring out syndicated content from news agencies and aggregators.  
    News media websites, place articles coming from Press releases distribution services, in places far from the website front-pages and have very little impact.
  • Number of tier-1 news publications or nice industry sources.  
    Number of international media publications and wire services.
  • Were your key messages/announcement reflected in the media coverage? If so, in what proportion of articles?
  • Number of likes, comments and interactions on news articles when shared on social media feeds.
  • If budget permits, hire services of a professional media analysis firm independent of your PR agency. Its a plus, if the firm also owns the tools or technology they use.
  • Certainly, metrics and numbers alone may not always show the full impact of PR and Communications. But counting and comparing numbers matters especially to make informed decisions on further communications, media planning and briefing leadership.
  • عدد من المقالات الإخبارية وردت في وسائل الاعلام على الانترنت و المطبوعة
    عدد من التقارير الإخبارية التلفزيونية
  • عدد من القطع الفريدة من التغطية و كمثال عوملة المحتوى المشترك من وكالات و مجمعي الأنباء
    مواقع التواصل الأخبارية تنشر مقالات قادمة من خدمات توزيع البيانات الصحفية في أماكن بعيدة عن واجهة صفحات الموقع و لها تأثير ضئيل جدا.
  • عدد المنشورات الأخبارية من المستوى الأول أو مصادر متخصصة في المجال
    عدد من منشورات وسائل الإعلام الدولية و وكالات الأنباء
  • العدد التقديري لزوار للمقالات من مصادر على الانترنت – ليس المتوسط لكن عدد الزوار
    مقالات وكالة أنباء
  • هل كانت الرسائل المفتاحية / الاعلانات تنعكس في التغطية الإعلامية؟ إذا كان الأمر كذلك، في أي جزأ من المقالات؟
    عدد الإعجاب والتعليقات والتفاعلات على المقالات الإخبارية عندما يتم مشاركتها على مزود وسائل التواصل الاجتماعية.
  • إذا كانت الميزانية تسمح قم باستئجار خدمات لشركة مهنية لتحليل وسائل الاعلام مستقلة عن وكالة العلاقات العامة الخاصة بك. إنها إضافة، إذا كانت الشركة تمتلك أدوات أو التكنولوجيا التي يستخدمونها.
  • بالتأكيد، المقاييس والأرقام وحدها قد لا تظهر دائما التأثير الكامل للعلاقات العامة والاتصالات. ولكن العد و مقارنة أرقام مهمة خاصة لاتخاذ قرارات مستنيرة بشأن مزيد من الاتصالات، التخطيط و الإحاطة بالقيادة.
Share.

Comments are closed.