Things not to forget: Hunt for a PR agency [Video]

0
  • When you hire a good PR firm, you get access to their connections with journalists, industry experts, thought leaders.
  • Before you look for a PR firm, be clear on your goals. Examples are raising brand awareness, product launch, event promotion and thought leadership.
  • The PR agency should have experience in your industry and nature of business. You may ask for a review of the  contract after the first three months, before you decide on a long-term retainer.
  • You may want to consider a smaller boutique firm if you are working with modest budgets as best people in larger PR firms work for their biggest clients. Larger PR forms certainly have more connections that span more than one country.
  • PR firms send their best people for sales pitches. But you will probably be working with lower-level employees after you award the contract. So ask them up front to bring along people whom you will potentially work with.
  • If your budget permits, hire an independent media monitoring and analysis company to measure the success of your PR efforts and to help discover key people and avenues to target.
أشياء لا يجب أن تنساها عندما تبحث عن وكالة للعلاقات العامة
  • عند استئجار شركة علاقات عامة جيدة، أحصل على صلاتهم مع الصحفيين، خبراء المجال، و قادة الفكر.
  • قبل أن تبحث عن شركة علاقات عامة كن واضحا في أهدافك. بعض الأمثلة تنمي الإدراك التجاري، إطلاق المنتجات و الترويج للحدث و قيادة الفكر.
  • وكالة العلاقات العامة يجب أن يكون لديها خبرة في مجالك و طبيعة العمل. يمكنك طلب مراجعة للعقد بعد الأشهر الثلاثة الأولى قبل أن تحدد عربون على المدى الطويل.
  • قد ترغب في شركة محل صغير إذا كنت تعمل بميزانيات متواضعة بما أن الناس في شركات العلاقات العامة الكبيرة تعمل لعملائها الكبار. شركات العلاقات العامة الكبيرة لديها الكثير من الاتصالات التي تغطي أكثر من بلد واحد.
  • شركات العلاقات العامة ترسل أفضل الناس لديها من أجل المبيعات. لكنك قد تعمل مع موظفين بمستوى منخفض بعد أن تمنح العقد. لذلك أطلب منهم مقدما أن يجلبوا الناس الذين من المحتمل أن يتعاملوا معهم.
  • إذا كانت ميزانيتك تسمح، قم بالتعاقد مع شركة مراقبة و تحليل وسائل الإعلام مستقلة لقياس مدى نجاح جهود علاقاتك العامة و المساعدة على اكتشاف الأشخاص الرئيسيين و سبل اللاستهداف.
Share.

Comments are closed.