Using benchmarks for PR and Communications [Video]

0
  • Benchmarks are meaningful metrics and numbers that give you an idea of the media coverage for events/announcements in your industry and countries of interest. It may help you see where you stand or where you should get to.
  • For instance, for organizers of an international marathon in Dubai, knowing the coverage for similar marathons worldwide for a range of metrics matters – from number of news articles, social media posts, TV clips, news agencies etc.
  •  Comparing performance of your media/communications efforts with average or best in industry or your line of work can help you discover areas where you can do better.
  • During crisis situations, you should make decisions on communications objectively. For e.g. how big is this crisis compared to the one last year, or another one you can relate to? Having reliable numbers in hand can go a long way in planning.
  • Knowing the benchmarks prior to running your campaign can help plan resources you may need to do well in your PR and communications and set expectations.
  • To avoid being subjective and getting carried away by a few good placements or lack of a placement in a few key publications, it helps to assess your performance against benchmarks.
  • Certainly, metrics and numbers alone may not always show the full impact of your work. Hence be cautious with benchmarks – are we comparing apples to apples?

  • استخدام معايير للعلاقات العامة و الاتصالات
  • المعايير هي مقاييس و أرقام ذات معنى تعطيك فكرة عن التغطية الإعلامية للأحداث / الاعلانات في مجالك و بلدان الاهتمام التي قد تساعدك على وضعك أو هدفك.
  • على سبيل المثال لمنظمي الماراثون الدولي في دبي، معرفة تغطية سباقات الماراثون مماثلة في جميع أنحاء العالم لمجموعة من أمور المقاييس للمقالات الإخبارية، منشورات وسائل التواصل الاجتماعي، مقاطع تلفزيونية و وكالات الأخبار إلخ
  • بمقارنة أداء جهود وسائل الإعلام / الاتصالات مع المتوسط أو الأفضل في المجال أو خط عملك قد يساعدك على اكتشاف أماكن التي قد تحسن أدائك.
  • خلال مواقف الأزمات، عليك اتخاذ قرارات موضوعية بشأن الاتصالات. على سبيل المثال؛ ما حجم هذه الأزمة مقارنة بالتي مرت في العام الماضي، أو أي أزمة أخرى يمكنك الربط بها؟ إمتلاك أرقام موثوقة في المتناول قد تقطع بك شوطا طويلا من التخطيط.
  • معرفة المعايير القبلية لتشغيل حملتك يمكنك من المساعد في تخطيط الموارد التي قد تحتاجها لإنجاز الأمر بشكل جيد فيما يتعلق بالعلاقات العامة والاتصالات و تحديد التوقعات.
  • لتجنب التخمين الشخصي و الإنسياق وراء عدد قليل من المواضع الجيدة أو الإفتقار لأماكن في عدد قليل من المنشورات الرئيسية، فهو يساعد على تقييم أدائك مقابل المعايير.
  • بالتأكيد أن المقاييس والأرقام وحدها قد لا تظهر دائما التأثير الكامل لعملك. بالتالي عليك الحذر من المعايير – فهل نحن نقارن ما هو قابل للمقارنة ؟
Share.

Comments are closed.