How to measure your social media Performance [Video]

0
  • A mix of keywords and hashtags that describe your campaign, brand or event together with activity around your official accounts give a full picture of social media attention. We recommend these metrics:
  • Number of social media posts
    Number of visits to your website pages because of clicks on all social media posts
  • Number of unique authors (social media users) who posted.
    Average number of posts per author
  • These are better indicators to assess how many users are active as opposed to some people producing most of the discussions.
  • Growth in followers or page likes on official accounts
    Growth in interactions (likes, retweets & comments) on posts made by official accounts
  • Number of posts that contain links to your content in website or press releases.
    Number of views for the videos and pictures that relate to you
  • Estimated number of people reached by all the social media attention (after accounting for duplicated viewership)
    Ranking of countries/locations by social media posts in absolute terms and adjusted for population sizes
  • All the above metrics should discount for spam, bots and promotional content which is rampant in social media to avoid what could be a completely incorrect analysis.
كيفية قياس اهتمام وسائل التواصل الاجتماعية
  • مزيج من الكلمات الرئيسية و الهاشتاغات التي تصف حملتك، العلامة التجارية أو الحدث جنبا إلى جنب مع النشاط حول الحسابات الرسمية، يعطي صورة كاملة لاهتمام وسائل التواصل الاجتماعي. نوصي بهذه المقاييس:
  • عدد منشورات وسائل التواصل الاجتماعية
    عدد الزيارات لصفحات موقعك بسبب النقر على كل منشورات وسائل التواصل الاجتماعية
  • عدد من المؤلفين الفريدين (مستخدمو وسائل التواصل الاجتماعية) الذي ينشرون.
    متوسط عدد المنشورات لكل مؤلف
    وهذه مؤشرات أفضل لتقييم عدد المستخدمين الذين ينشطون في مقابل بعض الناس الذين ينتجون معظم المناقشات.
  • تزايد المتابعين أو إعجابات صفحة على الحسابات الرسمية
    زيادة التفاعلات (إعجابات، إعادة التغريد و التعليقات) على المنشورات التى تكتبها الحسابات الرسمية
  • عدد المنشورات التي تحتوي على روابط لمحتواك في الموقع أو الإصدارات الصحفية.
    عدد المشاهدات للفيديوهات و الصور التي تتعلق لك
  • العدد المقدر للأشخاص التي توصل إليه من طرف اهتمام وسائل التواصل الاجتماعية (بعد حساب المشاهدين مكررين)
    ترتيب الدول / المواقع بحسب منشورات وسائل التواصل الاجتماعية من الفترات العادية و تعديل أحجام السكان
  • جميع المقاييس المذكورة أعلاه ينبغي أن تخصم من بريد السبام، برامج التتبع و المحتوى الترويجي المتفشي في وسائل التواصل الاجتماعية لتجنب ما قد يكون تحليل غير صحيح تماما.
Share.

Comments are closed.